Per
CETIM
22 de setembre, 2026
General
21 visites
Nous criteris de la ITC-SP 144 per a activitats esporàdiques
S’ha publicat una nota aclaridora sobre l’àmbit d’aplicació de la ITC-SP 144, relativa a les condicions de seguretat en cas d’incendi en activitats esporàdiques, arran dels canvis introduïts per la Llei 11/2026, de 9 de juliol, que modifica l’article 23 de la Llei 3/2010.
La modificació, en vigor des del 14 de juliol de 2026, adapta la tramitació als canals electrònics de presentació de documentació i redefineix la intervenció administrativa de la Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments (DGPEIS) en les activitats que es desenvolupen a l’aire lliure.
Com a principal novetat, les activitats esporàdiques en espais oberts deixen d’estar sotmeses a l’informe de la DGPEIS, fet que modifica l’àmbit d’aplicació de la ITC-SP 144.
Una actualització d’interès per als professionals de l’enginyeria que intervenen en la tramitació i justificació de les condicions de seguretat contra incendis en activitats de caràcter esporàdic o puntual.
Podeu consultar la nota aclaridora, adjunta en aquest article, per conèixer els nous criteris d’aplicació de la ITC-SP 144.